viernes, 18 de septiembre de 2015

+ información: LA GENERALITAT PONE EN MARCHA EL PLAN DE ATENCIÓN A LAS PERSONAS DEMANDANTES DE ASILO Y REFUGIADOS EN LA COMUNIDAD VALENCIANA


TODA ESTA INFORMACIÓN HA SIDO REMITIDA INSTITUCIONALMENTE AL AYUNTAMIENTO DE VALL DE ALMONACID. ¿HARÁ ALGO?

A instancias de la Generalitat, el pasado lunes, 14 de septiembre se celebró una reunión para coordinar una respuesta ante la situación de los refugiados y en la que se adoptó por unanimidad los acuerdos que se adjuntan, entre ellos, el Plan de Atención a las Personas demandantes de Asilo en la Comunitat Valenciana

 La Comunitat Valenciana ha de donar resposta a la crisis humanitària que colpeja durament Síria, l’èxode massiu de persones refugiades que no troben resposta d’acolliment al sí de la Unió Europea. 

El Govern Valencià mostra la seua disponibilitat a col·laborar solidàriament amb la resta de comunitats autònomes de l’Estat Espanyol en l’acolliment del major nombre de persones refugiades i asilades que li siga possible immediatament. Per això, ha desenvolupat aquest pla de resposta urgent i d’emergència per coordinar totes les accions i politiques públiques d’atenció a les persones demandants d’asil i refugiades a la Comunitat Valenciana.

1. Comissió mixta entre el Govern Valencià i les entitats del sector, especialitzades amb persones refugiades i desplaçades. 
                        a. Coordinació amb la FVMP, Diputacions i els Municipis 
2. Xarxa d’albergs temporals per a la primera acollida 
3. Xarxa de Ciutats acollidores de persones refugiades desplaçades i demandants d’asil de la Comunitat Valenciana 
4. Xarxa de centres d’acolliment per a persones refugiades 
5. Oficina d’atenció a les persones demandants d’asil i refugiades a la Comunitat Valenciana. La Generalitat habilitarà un telèfon i un correu electrònic ( refugiadescv@gva.es ) per coordinar i atendre totes les demandes de solidaritat de les ciutats, particulars i entitats. La vertebració al llarg del territori es farà mitjançant l’oficina d’atenció a persones migrades (110 AMICS) de cada municipi o la més pròxima. 

A més, treballarà amb un protocol, de la mà de les entitats, per garantir que la tramitació dels expedients d’asil, per part del ministeri, i la seua posterior gestió per les CCAA siga més àgil i senzilla. 

Comissió Mixta d'atenció i acolliment a persones refugiades i desplaçades 

La creació d'una comissió mixta per coordinar i engegar els mecanismes i els recursos públics necessaris per desenvolupar el present Pla. 
La comissió mixta estarà presidida per la Vicepresidència d'Igualtat i Polítiques Inclusives, o en qui haja delegat, i estarà formada per les següents direccions generals i les entitats especialitzades en l’atenció a persones refugiades i desplaçades: 
- Direcció General d'Inclusió, funcionalment i orgànicament depèn el servei d'atenció a persones migrades, s'encarregarà de la coordinació tècnica, econòmica i política de la mateixa. 
- Direcció General de Serveis Socials s'ocuparà de coordinar les línies polítiques d'atenció i protecció social de les persones refugiades i desplaçades. - Direcció General de Cooperació i Solidaritat s'ocuparà de coordinar les línies en matèria de cooperació internacional que afecten directament a les persones refugiades i desplaçades.
 - Direcció General d'Assistència Sanitària s'ocuparà de coordinar les polítiques sociosanitàries adreçades a les persones refugiades i desplaçades. 
- Direcció General de Política Educativa s'ocuparà de coordinar les polítiques educatives i d'escolaritat de les persones refugiades i desplaçades menors, i també de les persones que estigueren cursant estudis al seu país d'origen.
 - Direcció General de Treball i Benestar Laboral s'ocuparà de coordinar les polítiques actives d'ocupació i inserció sociolaboral. 
-Direcció General d'Igualtat en la Diversitat s'ocuparà de les polítiques inclusives en la diversitat ètnica, religiosa, familiar, i fomentarà programes per a la inclusió i la interculturalitat. 
- Direcció General de Política Lingüística i Multilingüisme s’ocuparà de gestionar i dissenyar programes d’immersió lingüística, aprenentatge de valencià i castellà, i el servei de traducció de les llengües que ho necessitarem. 
- Direcció General d’Igualtat de Gènere s’ocuparà de garantir que tot el procés d’acolliment i inclusió social de les persones refugiades i desplaçades tinga una perspectiva de gènere. 
La secretaria tècnica de la comissió l'ocuparà una persona funcionaria de la Direcció General d'inclusió. 

Entre les línies estratègiques per a la inclusió de les persones refugiades i desplaçades treballarà d'immediat la escolaritat, l'atenció sociosanitària, l'atenció psicològica, l'atenció legal i administrativa, programes d'interculturalitat i polítiques d'inserció sociolaboral per garantir una vida digna per a totes les persones refugiades i desplaçades a la Comunitat Valenciana.

 Xarxa d’albergs temporals per a la primera acollida 
La xarxa pública d’albergs té com objectiu respondre de forma urgent i immediata l’acolliment de les persones refugiades. La xarxa inicial està composada pels albergs d l’IVAJ (Benicàssim, Alborache, Piles, la Florida, Benicarló, Navalón, Jaume I, Xera), amb 535 places individuals dins de l’àmbit sociofamiliar. Pel seu correcte funcionament la DG d’Inclusió habilitarà un crèdit extraordinari de 620,500,89 € del cap. 2 destinat a reformes i manteniment de centres. 
a) Anàlisi i estudi de les condicions de cada alberg per facilitar l’acolliment per famílies garantint la major cohesió familiar.
b) Coordinar amb les entitats (ACCEM, CEPAIM, CREU ROJA, CEAR, ACNUR, Moviment contra la intolerància) l’acompanyament i primera acollida a la Xarxa d’Albergs des del punt municipal d’Agència d’Atenció a Persones Migrades (AMICS) i/o la més pròxima. 
c) Creació de grup de voluntaris de cada alberg (especialment l’acompanyant de la persona refugiada). 

Xarxa de Ciutats acollidores de persones refugiades desplaçades i demandants d’asil de la Comunitat Valenciana 

La xarxa de Ciutats acollidores busca vertebrar al llarg de tot el territori diferents iniciatives solidàries per donar una major cobertura i atenció a les persones i famílies refugiades. La xarxa inicialment comptarà amb 110 punts d’atenció, on s’ubiquen les Oficines d’atenció a persones migrades (AMICS) amb els i les responsables de fer el seguiment i acompanyament del pla. 
A més, voluntàriament, qualsevol Ajuntament podrà adherir-se, comunicant-ho a la DG d’Inclusió. 
a) Creació d’un registre municipal de recursos i infraestructures de la localitat municipals o cedits per particulars/entitats.( fitxa municipal) 
b) Creació d’un registre de famílies acollidores per a persones i/o famílies refugiades (informe i avaluació per part dels tècnics de l’oficina d’atenció a persones migrades (AMICS) amb una segona vivenda 
c) Creació del registre de persones voluntàries Xarxa de centres d’acolliment per a persones refugiades 

De forma paral·lela a la creació d’urgència de la xarxa de ciutats acollidores i albergs, el Govern Valencià vol posar en marxa una xarxa de forma permanent més amplia de recursos especialitzats en persones refugiades, desplaçades i demandats d’asil com a Centres d’Acolliment per a Persones Refugiades (CAR). Aquesta mesura no serà immediata però si una línea estratègica de futur tenim en compte la situació geopolítica actual. La Generalitat signarà un conveni per fomentar que les entitats financeres ajuden a la creació d’una xarxa de recursos residencials mitjançant la cessió d’habitatges i la seua gestió per part d’entitats del tercer sector especialitzades.

Carta del Secretari Autonòmic d’Inclusió i de la Agència Valenciana d’Igualtat, Alberto Ibáñez i Mezquita, informativa de los acuerdos adoptados

El passat dilluns 14 de Setembre ens vam reunir amb els i les representants de les diputacions, grans ciutats i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies per coordinar des de la Generalitat una resposta a la crisi humanitària de les persones refugiades, vam acordar per unanimitat els següents acords
1. Instar a la Unió Europea a pactar amb els estats membres un calendari immediat i un sistema de quotes per atendre i acollir a les persones refugiades de manera urgent. 
2. Ratificar l'acord del Consell i el PLA D’ATENCIÓ A LES PERSONES DEMANDATS D’ASIL I REFUGIATS A LA COMUNITAT VALENCIANA, incloent la participació de les tres diputacions provincials i la FVMP. 
3. En el cas, que les bases ho permeten, invertir part dels fons europeus o del ministeri amb el reforç de l'estructura AMICS (a partir d'ara, Oficina d'Atenció a Persones Migrades). 
4. Les diputacions provincials estudiaran la possibilitat de complementar, la partida de 600,000 € de la Generalitat, per a l'accessibilitat i acondicionament dels espais i albergs públics per a l'acollida de persones refugiades. 
5. Posar en marxa una campanya de conscienciació i sensibilització al voltant de les persones refugiades i el seu estatus internacional. 
6. Enviar des de la FVMP, la fitxa de ciutats acollidores per fer una mapificació dels recursos públics disponibles per a l'acolliment de les persones refugiades. Per això, li sol·licitem que reenvie des de la FVMP, la present carta amb el Pla d'atenció a les persones demandants d'asil i refugiades a la comunitat valenciana i la fitxa d'àmbit municipal annexes. 
Una coordial salutació, 
El Secretari Autonòmic d’Inclusió i de la Agència Valenciana d’Igualtat 
Alberto Ibáñez i Mezquida

Las fichas para la cumplimentación de los Ayuntamientos son: 
  • Acompañante de Personas Refugiadas. Ayuda sin oferta de alojamiento. 
  • Oferta de inmuebles cedidos para acoger refugiados por personas físicas o jurídicas. 

Se pueden obtener en www.fvmp.es
Las Fichas se tienen que remitir, antes del 30 de septiembre de 2015, a: secretariageneral@fvmp.org 

No hay comentarios:

Publicar un comentario